Yulaflı Poğaça Tarifi / Diyet Poğaça Tarifi

Bu tarifi youtube'da "yulafla neler yapılır" diye ararken Derya Baykal'ın programında gördüm.
9 haftadır diyetteyim ve 8 kilo verdim. Henüz vermem gereken 4 kilo daha olduğunu düşünüyorum ve özellikle verdiğim kiloları geri almamak için koruma yöntemine başlamam gerekli diye düşünüyorum:)
Yulafı çoğu kişi gibi ben de  sevmedim tabiki. Ama sağlıklı bir besin diye tutturduklarından ben de bir şekilde tüketmem gerekli diye araştırmaya girdim.

Özellikle diyet zamanı poğaça yemeyi çok özlemiştim ve bu güzel tarif ile resmen mutluluk hormonu salgılamaya başladım :)

İnanılmaz kolay ve tahmin edildiğinden daha lezzetli.

Hemen tarif ve anlatıma geçelim.

Malzemeler

* 3 adet yumurta
* 2 yemek kaşığı az yağlı yoğurt(ben Sütaş Light yoğurt kullandım)
* 1 su bardağı lor peyniri
* 1,5 su bardağı yulaf ezmesi (ben Eti Lifalit yulaf ezmesi kullandım)
* Dereotu ( maydanoz ile değiştirilebilir ama dereotlu daha lezzetli diye düşünüyorum)
* 1 çay kaşığı tuz
* 1 çay kaşığı kırmızı pul biber

Hazırlanışı

Yumurta ve yoğurdu iyice çırpıyoruz. Mikser kullanılmasına gerek yok. Normal tel çırpıcı ile gayet güzel karışıyor.
Lor peynirini ve dereotunu de ekleyip bir daha karışıtırıyoruz.
En son yulaflarımızı , tuz ve kırmızı pul biberi ekleyip kıvam alana kadar karıştırıyoruz. İsterseniz bu kısımda elle yoğurmaya geçebilirsiniz ama benim karışımım çok katı olmadığı için çırpıcı ile devam ettim.

Karışım hazırlandıktan sonra yulafların biraz şişmesi için 10 dk kadar bekliyoruz.

Yağlı kağıt koyduğumuz tepsiye bir kaşık yardımı ile istenilen ebatlarda  yerleştiriyoruz.


Önceden ısıtılmış fırında alt üst açık olacak şekilde 180-200 derece arasında 20-25 dk pişiriyoruz.


Kalori bilgisini henüz öğrenemedim ama diyetisyenim her zaman ara öğünde yiyebileceğimi bildirdi. Demekki epey düşük kalorili :)

Afiyetler Olsun:)


Yorumlar

  1. Bir ara öğünde kaç tane yiyorsunuz ? Tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Bir ara öğünde kaç tane yiyorsunuz ? Tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Kabartma tozu yada karbonat yokmu

    YanıtlaSil
  4. Kabartma tozu ya da karbonat koymadım. Bir ara öğünde 2 adet yiyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder