Amasya'lı olmak

Amasya’da Kendinden bir şeyler Bulanlara…

Modern değil de taşra halimi seçmiş olmamın sebebisin sen.
Amasya’nın özü bu. Taşra havası var , biraz eziklik, biraz da tembellik var insanlarında…
Bir yerden bir yere gitmek o kadar basit ve çabuk ki çaba gerekmiyor.
İşte bu yüzden TEMBELİM.
İnsanlar birbirini tanır bu şehirde ve ona göre yaşar,konuşur,gezerler. Küçük yerde dedikodu bol olur ama dedikodu yapanlar malzeme olmamak için çok temkinli davranırlar.
Sayende DEDİKODUCU ve TUTUCUYUM.
Dağlar arasına sıkışmış kalmış gibi bir havan var ya senin;hani böyle kasvetli gibi.
Sırf bu yüzden SIKICIYIM ben de.
Ama dağlarının arasından akan o Yeşil Irmak yok mu...İçine işliyor bazen serin esintisi, hani bir ohh dedirtiyor yazın sıcağında,rahatlatıyor. İşte ben de bu yüzden HUZURLUYUM. 
Ve her bir yerinde tarih var senin, her adımında bir hikaye, her yerine söylenecek bir sürü söz var.
Ve ben de sayen de ÇENESİ DÜŞÜK BİR GEVEZEYİM.
Tarihin can alacı noktalarında AMESIA mühimmiş.Ki her zaman memleketlilerim için mühimsin. Tarihteki yerini alenice gösteren kaya mezarların var ya… Küçük gibi görünen ama damga vuran bir şehirim diyorsun.
İşte bu yüzden ben de ÖNEMLİYİM.
Sayende çoğu kişiden DEĞERLİYİM.
Tarihin çok eskiye dayanan,ufak ama gerçekliği belli olmayan bir çok hikayeyle dolu… Aynalı Mağara, Ferhat Şirin…
Ehh bu durumda ben de bir EFSANEYİM.
Adın da değişmiş,zamanla özünde! Ne milletler barındırmışsın kayalık çehrende. Ve ne şekillerde isimlendirmişler seni… bilirim neredeyse her birini.
Ama ben seni AMASYA diye bildim bu yüzden ben de SENDENİM.
Hani soğuğun buz gibi, sıcağın yakıcıdır ya. İşte ben de öyleyim.Sevdim mi taparcasına;kızdım mı yakarcasına…
Yani yine senin yüzünden FANATİĞİM.
Semaverin meşhur değil mi senin? Bakırcılar çarşın boşuna mı konuşulur yıllardır?
Ee ben sendensem demek ki TİRYAKİYİM…
Haziran döneminde o gacır gucur ses çıkartan lunaparktaki oyuncaklara biniyorsam…
Vallahi çok CESARETLİYİM
Irmak boyunda yürüyorsam günde 2 ya da 3 kere,
Kurumuş yere düşmüş kavak yapraklarına basıp çıkan sesi duymaya çalışıyorsam,
Meydandanki konsere sevmesem de gidiyorsam,
Buz gibi taşlarında saatlerce oturup sorun yok gibi bir tavırda bulunuyorsam,
Şeyhcui diyebiliyorsam düzgünce,
Ve senin bir evliyalar şehri olduğunu biliyorsam,
Keşkeği sahiplenmişsem eğer,
Ve ben bir YAĞLISEVERsem,
Sevgilim elini sadece içeri şehirde rahatça tutabiliyorsam,
Karın yağdığı ilk gece saat kaç olursa olsun çıkıp oynuyorsam,
Her yemekten sonra mutlaka çay içiyorsam,
Ve tabiî ki cümlelerimde HERİ,Bİ BAK HELE gibi sözler kullanıyorsam……
BEN AMASYALIYIM
Kim ne derse desin,ne kadar uzakta olsam da,senin kültürün var özüm de….
Hep seni özleyeceğim….

Yorumlar