Lyon St.Exupery Havalimanı ulaşımı / Picon Beer

Lyon'daki üçüncü günümüzde dönüş planı üzerine kurulu bir organizasyon yapmak durumunda kaldık. Çünkü uçağımız öğlen saatindeydi.
Sabah da çok erken kalkamadığımız için sadece markete gidip şu güzel biradan alacak kadar zamanımız kaldı.

Kime sorduysam bilmiyor bu birayı! Bu kadar bira kültürü olan bir ülkede bu bira nasıl bilinmez anlamıyorum!
Picon Beer !!!
 İçiniz , seviniz, tüketiniz. Giden bana da alsın getirsin hatta ben çok seviyorum:)

Picon beer'ı bir Fransız tavsiyesi ile Strassbourg'da tatmıştım.
Alkol oranı % 18 olduğu için bardak bardak içilmiyor. 2-3 parmak kadar bardağın dibine Picon Beer koyuyorsunuz, üzerine normal biranızı ekleyip afiyetle höpürdetiyorsunuz.

Portakal ve limon aromalı olmak üzere iki çeşidi var.
Sadece Fransa'nın Alsace bölgesi ile özdeşleştiği için free shoplarda filan bulmak mümkün olmuyor.

Sırf bu biradan almak için elimizde valizle markete girdik , bulduk, 9 Euro verdik ve aldık! Bir kg için 9 Euro uygun fiyat bence. Bakkal tarzında bir yerde 13 Euro'ya görmüştük ama Carrefour'dan daha ucuza alırız diye almamıştık. Öyle de oldu zaten.

Rengi de böyle koyu bir hale geliyor işte. Öyle alkol gurmesi filan değilim ama meyve aromalı içeceklere karşı sempatim var. Bu sebeple öneriyorum , Picon buldunuz mu deneyin!

Lyon st exupéry havalimanı
     Lyon'da son günün sabahını bira almaya ayırdıktan sonra havalimanına doğru yol almak istiyoruz. Alternatif ulaşım yolları arıyoruz ama YOK. Havalimanına tek ulaşım var o da Rhon Express!!!
Şehir merkezindeki tren istasyonun ana kapısından girip, hiç bir yere dönmeden direk arka kapısından çıkın. Sola baktığınızda kırmızı renkler ile sizi çağıran Rhon Express peronunu göreceksiniz. Peron önünde bilet almak için makineler var. Geç kalırsanız çok dert etmeyin. trenin içindeki görevliden de bileti 1 euro fark ile satın alabilirsiniz. Biz kredi kartımız ile makineden aldık. 15,00 Euro gibi bir rakama denk geldi.

sabah 04:25 itibari ile başlayıp gece 00:002 kadar 45 dakika aralıklarla seferi var.
Lyon Part-Dieu'dan yani şehir merkezindeki istasyondan limana ulaşması 29 dakika sürüyor.
Havalimanı tadilatta olduğundan uçağa gidene kadar çok yürümek durumunda kaldık. Uçak rötar yapmasa geç kalmış olacaktık! Bu yüzdenhavalimanı içinde sıra bekleme , uçağa yürüme vb. şeyleriçin en az 40 dakika ayrımanız en iyisi olacaktır.

Bu arada T3 ile havalimanına yakın bir durakta inip ordan taksi ile de geçebilirsiniz ama aynı masrafı yapmış olacaksınız  ve taksi bulamama durumu da riskli!

*Rhon Express'e hangi duraktan binerseniz binin aynı parayı ödediğiniz için ilk duraktan binmek akıllıca olacaktır.

Lyon ile ilgili yazacaklarım bu kadar:) Fransa Paris'ten olumuyor sevgili  railciler :) Lyon güzel yer,biz beğendik...